Torsdag

Har varit en ganska långtråkig dag, med en massa permanentrullning. Men det lönar sig att träna! Har ett teoretiskt prov imorgon om klipptekniker, hårets uppbyggnad och permanentprocessen... Jag hoppas att jag kan tillräckligt i alla fall :)

Har hittat några hårprodukter som jag gillar och gärna vill prova (någon gång) Dels är det Macadamia's Healing Oil Spray som är till för de med ett lockigt/vågigt hår. Oljan ger näring till lockarna och ger mjukhet och glans men tynger inte ner håret! Sen är det Sachajuan's Over Night Hair Repair som man applicerar innan man går och lägger sig. Den vårdar håret under natten och stärker hårstråna och ger glans! Den är fettfri så den ger inga fläckar på kudden. Man behöver inte skölja ur produkten på morgonen :) Ibland när jag vaknar kan mina "hårtoppar" vara jättetorra och kännas slitna, men den produkten kanske hindrar det!


Macadamians Oil Spray 100-200 kronor

Sachajuan Over Night Hair Repair 500-600 kronor (dyrt, jag vet...)


Postat av: Olivia

låter som bra grejer det där :)

2011-02-11 @ 15:24:02
URL: http://olledittlilla.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig

Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0