Suck

Jag stör mig på kommentarerna de kända bloggarna får när de skriver om terrordådet. Alla säger "Han är född i Sverige, och det har inget med religion att göra blablabla!" Men det är så att han kom till Sverige som 10 åring från krigen i Irak. Redan där kan man se att han hade en tuff uppväxt. Efter gymnasiet började han intressera sig för radikal islamism, vilket verkar vara en våldsideologi, men även rättvisa och sånt... och att han började bli mer och mer trogen sin religion med Koranen och så. I ett hotmeddelande skrev han att han skulle åka till Mellanöstern och att han åkte för Jihad. Många muslimer tolkar Jihad framför allt som ett försvarskrig, som syftar till att försvara det islamska samfundet och religionen mot militärt eller annat angrepp, enligt wikipedia x) Därav är självmordsbombningar något de kan göra för protest eller försvar, jag vet inte. Sen tror jag att han har lagt ut en massa reklam och föreningar på facebook och andra sidor om terrorgrupper eller liknande, men det är jag inte säker på.

Jag är inte rädd att gå ute på stan direkt. Men Reinfeldt sa i en intervju att om al-Qaida ligger bakom detta, eller har någon koppling, så ligger Sverige oroligt till. Det är jag mer rädd för i sånna fall. Om det blir värre.


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig

Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0